SNÖ=)

Nu sitter jag här igen och ska försöka skriva ner några rader från mitt väldigt intressanta liv=)

Som vanligt måste jag läsa inlägget innan det här och påminna mig själv om vad jag har gjort.

Det bästa jag har gjort sen jag skrev sist var att träffa pappa, carina och ellen. Det känns som en dröm att dom var här, precis som när millis var här. Kändes konsigt att blanda mitt "engelska" liv med mitt "svenska". Men så underbart det var=)

På Fredagen mötte jag upp dom på flygplatsen, det värsta var att sitta där och vänta på att dom skulle komma. Det pirrade i hela mig och det kändes som jag skulle börja grina. Konstigt nog fick jag bara nån tår i ögat när dom väl kom. Det var så härligt att höra Ellens röst när hon upptäckte mig och när hon sprang mot mig, nästan så jag får gåshud bara när jag tänker på det. Sen att se Pappa och Carina igen också, jag kan inte förklara hur det kändes. Det var mer än underbart.

Sen skulle vi hitta till hotellet dom hade bokat, vilket var ett litet uppdrag bara det hihi. Men jag är så van med att gå vilse nu, så jag brydde mig inte så mycket, dessutom var jag så glad att dom bara var här också. När vi kom till hotellet så slappa vi bara och tog det lugnt.

På lördagen gick vi upp tidigt, redan klockan 7 va pappa och carina uppe pga lite fel av klockinställningarna hihi. Efter frukost åkte vi till madame tussauds, vi behövde knappt stå i någon kö alls för vi var där så tidigt. 
Det var coolt att se allt, läskigaste var spökrummet eller vad det kallas vi gick in i. Fy sjutton va rädd jag blev, alla spöken bestämde sig för att attackera mig också, tack och bock för det ;)
Sen gick vi och fika lite, sen åkte vi på en tursist bus som åkte runt så fick se hela London=) Sen åt vi mat och titta runt lite, sen gick vi tillbaka till rummen=)

På söndagen sov vi lite längre, sen tog vi tåget tillbaka till Basingstoke, där dom träffat Mike. Vi fika lite och titta runt i affärena. Pappa och Mike pratat om allt, tom istiden haha.
Sen skjutsa han hem oss hit och dom träffade familjen här och kolla runt. Sen gick vi till puben som ligger 5 min från mitt hus och åt mat=)

På måndagen gick jag upp som vanligt och gjorde mitt "jobb", sen när jag var klar med det och vi ätit frukost, följde Pappa, Carina och Ellen med på en promenix med hunden, så dom fick se omgivningen lite. Sen gick dom runt och filmade huset och jag tror dom även lyckades fånga mig på en film.
Efter att ha vart i huset ett tag, så skjutsa jag dom till bussen som tog dom till flygplatsen. Jag hatar att säga hejdå och jag vill bara springa efter bussen:/

men vi hade en underbar tid och nu är det inte långt kvar tills jag får se dom igen=) Det kändes som dom gav mig lite kraft till att fortsätta, för innan dom kom var jag verkligen såå himla trött på familjen och hur dom uppför sig men nu är det finfint igen och jag och livet leker vidare=)

Jahapp nu måste jag funderar lite mera vad jag har gjort förutom det.

Jag har tagit ett litet upphåll från salsan för jag är så sjukt trött på vissa killar och för jag inte riktigt känner att jag har råd att betala för kursen just nu.

Om en vecka har det vart julafton och om en vecka har jag vart här i 7 månader, tiden går så fort! Har inte riktigt bestämt hur jag ska fira jul eller jag ska ju vara i England men vart vet jag inte. Funderar på att vara här på morgonen sen kanske åka hem till Mike på kvällen. Dom delar ju ut julklapparna på morgonen här, sen vet jag inte riktigt vad dom gör faktiskt haha, eller dom äter runt 3, men sen efter maten är ju allt klart;)

Sen har jag nyss blivit upplyst om att man går ut på kvällen innan julafton här, alltså på torsdagen, när ni har julafton där hemma. Men har inte bestämt om jag vill gå ut då, kanske bara vill vara hemma och ta det lugnt=) känner inte för att vara bakis på julafton;)


Ikväll ska jag nog svänga runt lite på dansgolvet med mike och hans kompisar och kanske tori, tjohoo=) Men först ska jag pallra mig till gymmet, eller när pappan kommer hem med bilen! Mitt nyårslöfte ska bli att åka mera till gymmet, har verkligen blivit lat på sista tiden! har vart där en gång på dom senaste 2 veckorna!

Och jo förresten är det snö här=)! jag är i chocktillstånd, trodde det bara regna här hela tiden. Men tydligen brukar dom inte få snö innan jul, så vi har väl tur i år=) Hoppas det ligger kvar till Jul=) Fast jag är lite irreterad över att odm inte kan ha vinterdäck här, iaf en liten stund kan dom väl sätta på det. För nu är det halt på vägarna och man bara glider runt när man försöker köra! Som tur är har "min" bil 4hjulsdrift så jag kan lägga i den när det blir för halt. Jag fick lära mig igår hur man la i den, eftersom när jag skulle köra upp för backen här hemma gled jag bara neråt. Det fick mig att tänka på sälen och som vanligt fick det mig att fnissa lite för mkt, så jag fick förklara hela sälen resa för pappan, eller bara delarna då vi satt eller stod utanför bilen haha.

SEN tycker jag det vore bra om alla skulle kunna sluta fråga hur jag ska göra med mike när jag åker hem! alla frågar det, hela tiden! Jag tar det som kommer och vi får se hur det är när jag åker hem=) Vi kanske inte ens är tillsammans då, så ingen ide att funderar över det nu!
Så om inte jag är orolig över det behöver ingen annan vara det heller=)okej?!
och jag blir såå otroligt irreterad på mamman ibland, varje gång jag får en ledig minut eller oftast ledig kväll då, så frågar hon varför jag inte ska träffa mike och tycker det är väldigt konstigt att jag inte vill vara med han varje timme och minut av min lediga tid! Jag har väl annat för mig och jag vill inte bli en sån som struntar i allt och alla, främst sina kompisar bara för man har en pojkvän!

Men nu ska jag sätta på mig nått annat än mina pyjamas kläder och kanske gå ut i snön en sväng!=) och när jag säger gå ut i snön så är det faktiskt inte så jätte mkt snö men lite iaf=)

Hoppas allt är bra med alla, jag saknar er=)

pussiluss!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Halloy Sara tack för kortet det var kul,Anifa är där och lyfter på luren stup i ett hon förstår inte riktigt hur det kan låta musik från ett brev.Vi ska gratulera Maud idag och Niklas i morgon.Kramar pappa

2009-12-19 @ 14:26:22
Postat av: Caroline

Du blev med på film! Jag har minsann sett den, och det var så kul att få en glimt av dig och ditt liv i England :) Ta hand om dig! kramkalas

2009-12-19 @ 19:37:46
Postat av: Carina

Jaa, det var helt enkelt underbart att se dig igen. Jobbade med att blinka bort tårarna som kom på flygplatsen, för om jag hade släppt efter så hade vi nog stått där och bölat båda två.

Lova nu att köra föörsiktiiigt på hala vägarna.

Kramar i massor från Carina

2009-12-19 @ 20:26:50
Postat av: anna

hejsan sara :) tack för julkortet det va jättefint!

det är MYCKET snö här i sverige.

vi saknar dig också!

puss o kram anna,lisa,frida,henrik och helena :)



och god jul!

2009-12-21 @ 15:26:11
Postat av: Catharina

Äntligen hör vi nått från Dig. Vi har sett Dig på film och konstaterat att Du klippt Dig. Tack så jättemycket för det fina julkortet som kom idag. Jag har inte skickat ett enda, men sänder härmed våra varmaste önskningar om en GOD JUL och ETT UNDERBART NYTT ÅR då vi äntligen får se Dig igen.

Saknar Dig på alla kalasen. PUSS o KRAM

Björn, Catharina o Pontus

2009-12-22 @ 22:23:30
Postat av: birgitta

Har just läst din senaste blogg. Är inte inne på datorn så ofta.Nu är det annandagsmorgon så julen springer iväg fort. Idag fyller Lena år så vi är bjudna dit i eftermiddag. Carro o Alex. Johan o

Linn kommer också. Johan har jobbat inatt så jag hoppas att han fått sova lite.Carro åkte till Alex föräldrar på julaftonskvällen så det var lite pirrit innan hom kom fram.Igår var det ett riktigt blåsväder. Som tur var inte så mycket snö. Tack för det fina julkortet.Kram Birgitta

2009-12-26 @ 09:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0