hejåhå

http://www.youtube.com/watch?v=wGtYgb4c2j0&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=vUFDOlO6B2w&feature=related

sååååå bra låtar!!håller på att lyssna sönder dom nu haha!

idag-imorgon jobbar jag eftersom föräldrarna är på bröllopet och imorgon måste jag också ta uti med ett stort lass med strykning eftersom jag har liksom hittat på andra saker att göra varje gång jag ska göra de dom senaste dagarna;)

jag åkte och hyrde film med barnen idag, 5 st, så det lär väl hålla dom sysselsatta för ett tag:P det är faktiskt väldigt billigt att hyra film är, 5 st för typ 60 kr!

tjejen va jätte gullig ikväll när hon skulle gå och sova, hon gav mig en jätte lång kram och sa att jag var deras supernanny haha! vilket fick mig att längta efter ellen ganska så mkt, så jag hoppas dom kommer och hälsar på snart, för då har jag planerat att Ellen kan sova med mig, så jag kan krama henne 24/7 haha!

Den senaste veckan har jag funderat väldigt mycket vad jag vill göra efter min tid i England, att åka som voluntär är verkligen nått jag skulle vilja göra men för det krävs mycket pengar och för mycket krävs arbete! för att jobba som aupair ger inte direkt mycket pengar, så kan inte spara undan så mycket heller, sen vill jag resa runt och se England men dom pengar jag tjänar här. MEn jag vill också börja plugga snart, annars känns det bara som jag skjuter upp det, men vet inte vad jag ska plugga till eftersom inte mina betyg är dom bästa. men jag funderar på att åka som reseledare kanske nästa sommar, sen börja plugga till hösten. Min aupairorganisation jobbar också med reseledare och sånt, så kanske jag kan få jobbet lite enklare eftersom det är samma organisation och eftersom jag nu hjälper organisationen med att berätta hur det är i England och så för nya aupairer! menmen vi får välla se, jag har juu ungefär 9 månader kvar här så;)

För övrigt flyter allt på här borta! jag börjar lära mig hur jag ska förklara för folk vart jag bor och snart har jag tom lärt mig adressen utantill haha! de ni! Om ungefär 15 dar åker Pao hem till Berlin för att plugga till att bli en smart advokat och lämnar mig här helt ensam hihi! så nästan helg ska jag klamra mig fast vid henne så mycket jag kan=)

PÅ måndag börjar den äldsta pojken skolan´, yeeey! och dom andra två började i torsdags och fredags, så äntligen bli jag fri om dagarna igen!det ska bli så skönt,även om jag måste gå upp en timme tidigare haha! Igår brände jag mig på en plåt för jag glömde att sätta på mig grillvanten, ibland undrar jag vart min hjärna vandrar iväg nånstanshaha! jag kan knappaste skylla på att jag är utarbetad heller, för det här måste ju vara det slappaste jobbet man kan ha;) även om michael inte kan förstå hur jag kan jobba med det haha!

åå för ungefär 2 veckor sen upptäckte jag att mamman har vääääldigt många böcker av lesley pearse och ack så jag älskar hennes böcker!! så nu kommer jag bli en utmobbad bokmal hohoo! det känns bra, för nu tänker jag aldrig längre när jag pratar eller läser engelska, eller tänker får jag väl hoppas att jag gör (fast vissa grejer jag säger så tror jag att min hjärna övergivit mig igen;)) , men nu känns det mera konstigt när jag pratar svenska och ibland känns det som jag håller på att säga engelska ord hela tiden!

förra veckan på salsan, fick jag en skrattattack som hette duga men det kändes så skönt haha! det va så längesen jag skratta så mkt att det gjorde ont i magen och man fick tårar i ögonen haha! och nu menar jag inte att jag aldrig skratta men ett riktigt skrattanfall har jag inte haft på länge! jag vet faktiskt inte riktigt varför jag fick det, men tror det börjar med att en 50årig tant betéer sig som hon vore avundsjuk på mig eller nått, hon pratar aldrig med mig och ser jämnt tjurig ut när jag säger nått och jag tror att hon gillar en gubbe där och när han pratar med mig, då ni!, då ska ni veta vilka blickar jag får, jag tycker iaf det är väldans komiskt! sen haha skulle tränaren visa nästa steg och då tar han alltid en tjej och visar det med och den här gången stod jag närmast men iaf han pratade på väldigt länge och jag sisådär lyssnade inte så mkt , utan kollade fascinerat på när dom avancerade dansarna dansade istället;) men iaf det sista jag hörde han säga innan jag drömde mig bort var att han sa att när tjejerna ska visa vad dom går för eller hur man säger haha, så kan man lägga benet runt killens rygg(typ!)haha! och att killen då måste vara beredd på det här, så han inte ramlar!men iaf efter det så slutade jag att lyssna! sen när han sa att vi skulle nu visa hur det skulle se ut, så hade jag ingen aning om va jag skulle göra, så jag trodde jag skulle lägga mitt ben runt hans rygg, vilket var ett STORT misstag!för det va absolut inte vad jag skulle göra, men jisses så jag skrattade eller det va inte bara jag som stod och skrattade där för mig själv;) haha!
okej nu när jag läser vad jag skrivit så låter det inte lika kul men jisses så kul det var! sen måste jag lära mig att försöka förklara saker kort också;)haha!

igår träffade jag michaels familj,det var lite småskojigt! jag va inte alls nervös, för jag tänkte att det inte spela så stor roll att träffa hans familj och så! men när jag berättade för "mina" föräldrar att jag skulle träffa hans föräldrar då vart dom alldeles till sig och gjorde mig nervös!haha! dom försökte tom lägga sig i vad jag skulle på mig:P och nu tjatar mamman om varje gång hon ser mig när dom ska få träffa honom, jisses så seriöst är det inte, så jag låter honom träffa dom!haha!
Men för alla som läser det här, så betyder det INTE att det är nått seriöst mellan mig och honom bara för jag träffa hans päron! han bor fortfarande hemma, så det kunde faktiskt inte undvikas haha!
haha förresten när michael skjutsa hem mig igår, så sprang det en STOR RÅTTA över vägen, så jag skrek pinsamt högt och satt upp mina fötter på hans fina BMW säte, bläää jag ryser bara jag tänker på den där äckliga saken springa över vägen under mig! men efter det kollade michael väldans konstigt på mig, jag undrar varför haha!?

ååååå och snart kanske både millis och pappa, carina och ellen kommer över:D:D:Dtjihoooo=) jag vill att dom ska komma nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu:D:D:D:D

det känns som jag borde sova snart, men jag är jätte pigg, jag brukar inte vara såhär pigg, så ska nog kolla på lite gossip girl först! sen försöka att inte inbilla mig att jag hör massa läskiga ljud överallt;) sen känns det som det var något mer jag hade tänkt skriva här! menmen jag kommer väl antagligen på det nån gång!:P

nu känns det som jag bara kommer fortsätta skriva alla onödiga grejer om jag inte slutar skriva nu! jag kan nog ta hem nåttpris på att skriva ovärda grejer! ni ska bara veta hur många ggr jag skriver nått sen raderar det för jag faktiskt förstår att jag inte kan skriva allt som finns i min huvve!;)

så ha de bra alla!! pussarokramar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej Sara

Det är så härligt att läsa det du skriver för det känns som om du är här, och man känner att det värkligen är DU.

Längtar tills vi kommer och hälsar på dig. Måste fixa allt det "praktiska" här hemma innan jag beställer biljetter, så att jag vet att vi kan komma iväg.

Vi var ju på Gröna Lund idag. Underbart. Vackert väder och snälla barn. S,N och jag åkte "fritt fall" !!! det var .... hissnande, mina ben skakade lite när vi kom ner. Men nu är jag stolt.

1000 kramar från Carina

2009-09-06 @ 20:57:25
Postat av: Pappa

Hej Sara Ellen o jag åkte tekopparna otäcka grejer Carina tordes inte kramar pappa

2009-09-06 @ 21:42:11
Postat av: Kexet

Jag glömmer hela tiden bort att du har en blogg så det är bra att du påminner om det på facebook ibland för det är så kul att läsa =). Jag saknar dig jätte mycket men hoppas att allt är bra. Jag vill verkligen försöka komma och hälsa på dig men ja som du vet så är jag inte så bra på det där med att spara pengar haha. Men nu är det så mycket med skolan också men man kan ju åka över en helg bara. Älskar dig skorpan! pussssssssssssss

2009-09-08 @ 18:05:22
Postat av: Lisa

hej hopp gummisnopp! vad har du för dig?

måste säga att din blogg har blivit as nice!

Min syrra har en blogg som skickar mejl till mig varje gång hon har uppdaterat den.. kan inte du också fixa så jag får mejl?? enklare + att jag blir påmind att jag ska läsa ;) haha.. ha en bra kväll/natt.. tänker på dig varje dag ska du veta. saknar dig otroligt mycket!!!!

2009-09-11 @ 23:18:22
Postat av: Malin

Haha, det är Sara i Sthlm som fått en bebis, väldigt oväntat kan man lugnt säga. Och det var det som var beskedet jag fick ;)

Puss

2009-09-14 @ 19:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0