Home coming

för cirkus en vecka hem beställde jag biljetten hem efter lite prat med pappsen. Eller rättare sagt, jag ringde panikslagen och ville att han skulle bestämma om jag skulle köpa biljett hem eller inte hihi. Sen efter den var beställd blev jag lite upprörd så ringde och grina lite till Lisa. Det var skönt och fjantigt men de är sån jag är haha. Liiite känslosam.
Känns skönt att äntligen ha den beställd och ha ett datum att se fram emot, tror mig, de behövs vissa dagar i det här huset. Jag och den äldsta sonen kommer inte alls överens längre, jag bryr mig inte att alla säger att det är sån man är när man är tonåring. Man kan fortfarande uppföra sig och bryr sig om andra! menmen nu ska jag inte börja tjata massa om han inte=)

Jag har packat en låda, den står och ser fin mitt framför mig just nu. Fast jag har letat febrilt efter en tumstock eller måttband de senaste dagarna ( när jag säger febrilt menar jag eg. att jag har kollat efter det lite slött 2 ggr hihi), för jag måste mäta min låda, sen ska den vägas och lyftas. bra grej är iaf att frejas "mamma" hitta en sida där dom kommer och hämtar lådan här hemma, sen var det billigare på den sidan också, mucho bra.
I helgen måste jag också provpacka alla mina grejer, japp ni läste rätt, PROVpacka, de lär ju gå bra, men tanke på att det tog 100 år att packa allt när jag skulle hit hihi. Men måste kolla hur mycket saker jag har och hur mkt allt väger, så jag vet hur mkt jag måste skicka hem. Jag har ändå inget annat att göra, så det kommer hålla mig sysselsatt. Mike ska vara iväg hela helgen med hans kompisar i nån stad och freja åker ju hem på lööördag. Så helt ensam blir jag, funderar på att gå och träffa en annan aupair som skrev till mig för några dagar sen men nej de känns onödigt. Vem vill ha massa vänner liksom;) Ska nog spela lite tennis med Ben kanske.

Just nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli 19.45, för då ska jag nämligen skjutsa joe till träningen, sen äta KFC med freja. Hon har tjajat ända sen hon kom att hon vill äta det och nu är jag så hungrig att jag tom tror att det kommer bli gott! kors i taket!

jag har kommit på att när jag åker hem, så kommer jag antagligen sluta skriva här, känns lite onödigt att skriva när alla ändå ser mig varje dag eller ja nästan så.

ÅÅ idag är det 17 dagar kvar till Grekland, ååååå så skönt det ska bli!=) värme och bli lite brun och komma iväg en vecka med mike, UNDERBART! Har köpt en sån finfin sommarklänning som jag inte kan vänta på att få sätta på mig också, galant! sen har tänkt att jag måste köpa solskyddsfaktor  och när jag tänkte det, kom jag på att jag aldrig köpt det förut. Hur vet man vilken man ska köpa? carina hjäälp mig hihi!

Det är helt sjukt att jag snart är hemma igen, det känns inte som jag har vart borta i ett år eller på ett vis känns det som det men ändå inte. tänk för ungefär 1 år sen bestämde jag mig att åka. Allt kändes så overkligt då, jag förstod inte hur långt ett år ifrån dom jag älskar kunde vara. Inte för jag ångrar att jag åkt hit, de här va kanon bra för mig, bra upplevelse=)

Ni ska bara veta hur mycket jag längtar tills jag får träffa alla er, blir alldeles fnissig och pirrig i hela kroppen när jag tänker på det:D:D:D:D:D::D:D::D

Eftersom jag inte kommer ha nått att göra i helgen, kanske jag överraskar er med ett till inlägg!

nu ska jag damsuga golvet, för nyss kom en rörmokare in och va tvungen att kolla nått i mitt rum, vilket var pinsamt för de är grejer överallt i mitt rum, ojsan.

ha de bäst!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Sara du är välkommen hem. Här har vi tonåringar så det känns bra att det kommer hem en riktig expert.Vi har även många hundar och med dom följer fästingar ett trevligt kvällsnöje att plocka i samvaro med övriga familjen dvs jag hittar och Carina o Ellen plockar.Vi väntar med spänning på dig och din låda.Kramar pappa

2010-05-08 @ 22:12:48
Postat av: Carina

Heeej Sara,

jo, är du brun innan solning/semestern så behöver du ej ha så hög solskyddsfaktor som om du är vit och "osolad". Fast ... hög solskyddsfaktor skyddar alltid bättre mot all farlig "strålning" !

Ser fram emot bilder från eran solsemester <3

Kram Carina

2010-05-08 @ 22:25:54
Postat av: Gunilla

Hej Sara!

Skönt att höra att det känslosamma har gått i arv från gamla faster, nja det finns nog hos oss alla men en del kan dölja det mer eller mindre.

Vi längtar också så mycket tills du kommer hem och att få krama dej.

Jag har ju också en tonåring som jag behöver lite expert hjälp med, men hon börjar faktiskt bli stora damen och tonårs sättet börjar avta och ett vuxet sätt börjar faktiskt infinna sej. Det är så skönt.

Massor med kramar till dej från oss alla/ Gunilla

2010-05-11 @ 09:11:15
Postat av: Emilia

Snart är du hemma! Ser fram emot våran filmkväll!=))))))Pussar i massor!

2010-05-15 @ 10:30:10
Postat av: Lisa

Haha när jag läste millis kommentar måste jag bara skriva detta så jag håller koll på allt sara vill göra när hon kommer hem

Saras att-göra-lista 2010 (i sverige ocf)

- äta ost och kex i millis nya lägenhet

- festa

- titta på alla filmerna av stig larsson (flikan som lekte med elden osv)

- Kryssning

så det var allt jag kom på för tillfället, du får väl fylla i den själv sen :P

jag kan göra en lista jag med btw

Saker som lisa vill hitta på med sara

- äta ost och kex

- titta på stig larssons filmer

- åka på kryssning

- festa

- ha picknick

- och sen höjdpunkten MIDSOMMARAFTON (hoppas den blir som för 2 år sedan) :D

finns massa mer saker, men nu måste jag verkligen fortsätta plugga :(

2010-05-19 @ 13:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0